1. partenon 1 Atina, grad za aktivni odmor

Partenon

Do ove godine sam pomalo izbegavala Atinu kao destinaciju za odmor iz strahopoštovanja prema njenoj impresivnoj istoriji. Kao da sam se pribojavala da će me na ulasku u grad ispitivati koliko poznajem antičku umetnost, filozofiju, kulturu, civilizaciju, arhitekturu… No, nisu me ništa pitali, a puno toga novog sam saznala.

2. atina 1 Atina, grad za aktivni odmor

Pogled na grad sa Akropolja

Provela sam tamo 12 poslednjih dana ovog leta, prošetala 131 km, plivala jednom u jezeru i jednom u moru, otišla na jedan izlet van grada, obišla 4 muzeja, upoznala ljude sa 3 kontinenta, učestvovala u dve grupne šetnje gradom, obavila jedan kvalitetan šoping. Rekla bih, zadovoljavajuće šareno.

3. agora i akropolj 2 Atina, grad za aktivni odmor

Agora i Akropolj

Zaista volim ovakve destinacije koje povezuju odmor i razne aktivnosti. Iako svaki put kažem da ću sledeće godine otići na jedno sasvim obično letovanje sa kontinuiranim ležanjem na plaži, taj plan se iz godine u godinu nekako izjalovi. Koliko god sam uživala u fantastičnosti Atine, nedostajalo mi je malko besmislenog izležavanja sa pogledom u plavu liniju horizonta. Naravoučenije: ne planiraj odmor kada si odmorna! Moram ovo zapisati na neko vidno mesto za sledeći put.

4. akropolj 1 Atina, grad za aktivni odmor

Pogled na Akropolj iz muzeja

Avionsku kartu sam našla nešto povoljnije na akciji koju sam slučajno ulovila i to je bio momenat kada sam odlučila da putujem upravo u ovaj grad. Zatim sam pronašla i smeštaj, putem interneta, što praktikujem već nekoliko godina unazad. A odabiru lokacije je prethodilo istraživanje i upoređivanje cena, bezbednosti i blizina centru. Čak sam i taksi od aerodroma do smeštaja unapred platila i to je zaista najbolji način da stignete do cilja. Ostale aktivnosti sam planirala usput.

6. muzej 1 Atina, grad za aktivni odmor

Muzej Akroplja

Prva dva dana sam iskoristila da lutanjem upoznam centar grada. Atina je brdovita i to je meni koja sam iz ravnice bilo izuzetno privlačno. Krivudanje ulica koje se penju i spuštaju, nizanje kuća sa svojim prilazima i terasama dok se guraju po strmom terenu, vrhunska je zabava (za arhitektu u meni), makar dok se ne naviknete na prizore.

5. herodom amfiteatar 1 Atina, grad za aktivni odmor

Herodov amfiteatar

Treći dan sam posvetila Akropolju. Počela sam od muzeja, što preporučujem svima. Sjajna, moderna zgrada posvećena samo njemu, smeštena je naspram donjeg ulaza na ovaj lokalitet. Grci su je nedavno napravili između ostalog i zbog još jednog pokušaja da povrate sve ono što su onomad Englezi odavde pokupili i do sada odbijali da vrate pod izgovorom da Atina nema gde da čuva to blago. Šta će sa tim biti dalje, čuće se.

8. plaka 1 Atina, grad za aktivni odmor

Uličice Plake (podgrađa Akropolja)