Ljudi ne veruju u postojanje vakcine – ljudi ne veruju da kometa postoji, pandemija je politizovana – kometa je politizovana, na pandemiji se zarađuje – kometa se vidi kao izvor zarade, pandemija je izazvala nerede na ulicama svuda u svetu – kao i u filmu. Ljudi u čitavom svetu su nedovoljno svesni veličine katastrofe koja ih je zadesila i pokušavaju da nastave sa svojim životom kao i obično, potpuno ignorišući šta se dešava.

Tako da bismo mogli reći da ima stvarnih događaja iz filma koji bi se desili u realnosti da nas očekuje katastrofa, i koji su se i desili.

Hoće li nas spasiti heroj?

Ono što treba ceniti u filmu jeste i odstupanje od tipičnog scenarija filmova koji govore o apokalipsi – heroj koji spašava čitav svet. U filmu se pojavljuje heroj koji treba da uništi kometu, ali se to ne dešava – zato što je otrkiveno da kometa sadrži metale koji vrede milijarde dolara.  Don’t look up od američkog heroja pravi šalu, pokazuje koliko je sve iscenirano i preterano kada se govori o herojskom činu.

Šta se dešava sa naučnicima, glavnim likovima? Oni hteli to ili ne, postaju deo markentiške kampanje o zaustavljanju komete.  Randall se mnogo bolje snalazi od Kate, koja biva sklonjena iz čitave priče samo zato što govori istinu.

Ispostavlja se da sve pogrešne osobe pokušavaju da budu heroji, od astronauta patriote, preko predsednice Orlean, do generalnog direktora firme za visoku tehnologiju pod nazivom BACH.  Peter Isherwell (direktor) je predstavnik svakog milijardera koji u rukama drži toliku moć da može jednim potezom da reši pola svetskih problema u svetu – i voli da daje iluziju da to zapravo i radi. Njegov plan je da rasparča kometu i iskoristi blaga koja se nalaze na njoj za dobrobit svih ljudi, a zapravo to čini da bi svoje bogatstvo još više uvećao.

U filmu nema mnogo filantropa, ljudi uglavnom delaju iz koristi, a čini se da oni koji su normalni u čitavom tom ludilu bivaju ućutkivani i sklanjaju se sa projekta. Film jeste smešan, ali istovremeno čini da izgubimo veru u čovečanstvo.

Don’t look up ubija idealistički pogled na svet i govori da nam nema spasa – a takva poruka filma se mnogima neće dopasti. U suštini, film jeste veoma dobar i vredan je vaše pažnje, ali treba imati stomak za njega, jer neke će nasmejati, na neke druge razbesneti.

Naslovna fotografija: instagram.com/dontlookupfilm

Jovana Petković