U današnjem vremenu, gde nije dovoljno da nešto bude sjajno izdizajnirano, već mora postati i viralno – Kim Jones je uradio neverovatnu stvar. On je kreirao kolekciju koja je po svim svim standardima prava haute couture revija, ali koja istovremeno uspeva da svojom magičnom atmosferom i poznatim imenima na pisti privuče i pažnju interneta. Ovu kolekciju čine balske haljine o kojima smo sanjale kao devojčice, siluete koje kao salivene prijanjaju ženskom telu, mnoštvo ručno izrađenih detalja od čipke i perli, koji modelima daju neverovatnu teksturu i dašak magije. Jones je želeo da kreira nešto potpuno ekstravagantno, što će na pravi način ispratiti njegov optimizam povodom mogućnosti da se ponovo socijalizujemo, kao što smo to nekada činili. Njegove glamurozne haljine su jedinstveno modno slikarsko platno, na kojem je radio čitav tim kreatora i zanatlija, koji su iskazali svoje umeće kroz pažljivo kreirane materijale, vez i detalje.

View this post on Instagram

A post shared by Fendi (@fendi)

View this post on Instagram

A post shared by Fendi (@fendi)

Kao što smo rekli, samu reviju pratio je film koji nas podseća na pravu savremenu bajku, a koji je inspirisan Pasolinijevim neorealističnim filmovima, koji su pripadali rimskoj filmskoj školi. U ovom filmu možda smo najbolje mogli da uočimo kontraste između hladnih građevina i arhitektonskih lukova i lakih, prozirnih i lepršavih odevnih komada, koji kao da vode sopstveni život. Takođe, neki od odevnih komada, poput ukrojenog bolera, bili su inspirisani arhitekturom, odnosno mozaicima – i čak i sami deluju kao deo scenografije koji je našao način da se uplete sa magičnim haljinama koje mu prkose.

Sam Jones kaže kako je Fendi tim imao mnogo više vremena da radi na ovoj kolekciji, i da su bili posvećeni apsolutno svakom detalju. Ovoj kolekciji posvetili su celu jednu modnu sezonu, i razlika je apsolutno primetna. Ovo je možda još jedan pokazatelj toga da bi modni svet zaista trebalo da uspori, kako modni kreatori ne bi doživeli burnout i kako bi mogli u potpunosti da se posvete kreativnom procesu. Johnes ne planira da se zaustavi na ovoj reviji, a kako sam kaže – ovom revijom je samo zagrebao površinu, ali da već ima u planu šta želi da kreira za sledeću reviju visoke mode brenda Fendi. Ostaje nam samo da je sa nestrpljenjem sačekamo!

Naslovna fotografija: instagram.com/fendi

Jovana Pantić