Ekipa koja je radila na albumu uključuje genijalnog producenta Mirwaisa koji je dobrim delom zaslužan za albume kao što su Music, American Life, Confessions on a Dancefloor i sad Madame X, a tu se pored njega nalazi i proverena ekipa saradnika kao što su Diplo, Mike Dean, Billboard Pharrell Williams.

Madonna je potpisana kao tekstopisac i producent na svakoj traci na albumu.

Od eksperimentalnog zvuka sa fado elementima, preko afričkih primesa zvuka, evidentan je i club scene u stilu pesme kao što je Vogue, ali naravno akcenat je i na španskim i portugalskim zvukovima što je skroz okej s obzirom na to da pevačica sad živi u Portugaliji. Ono što je takođe posebno interesantno je da na ovom albumu Madonna peva na španskom, portugalskom i engleskom jeziku.

Šta mi mislimo o novom albumu, možeš da saznaš u nastavku gde analiziramo traku po traku.

Medellín Feat. Maluma

Inspirisana ritmovima i zvukovima latino muzike, kombinacija sa Malumom je odličan miks kako bi se ova pevačica približila mlađoj publici. Odličan ritam uz tekst koji je napisan na engleskom i španskom jeziku je veoma interesantan spoj kao i obično, ali da li je ovo bio pametan izbor za prvi singl? Možda ne na prvih pet slušanja, ali nakon toga će vam u glavi sigurno odzvanjati hteli to ili ne “One two cha cha cha”. Drugačije od svakog prvog singla Madonne koji smo čuli u poslednjih dvadeset godina, osvežavajuće i svakako letnje.

Dark Ballet

Ovu pesmu smo čuli još prošle godine na Met Gali, ali je za album kompletno izmenjena. Jako čudan prelaz na tek drugu traku albuma, koja je dosta politički orijentisana, kao većina albuma. Eksperimentisanje sa zvukom, uvođenje auto-tuna u abnormalnim količinama koje se provlači kroz zvukove muzičkih instrumenata poput violine i klavira koji su sve manje zastupljeni u muzici otkad vlada era tehnologije. Spot je takođe veoma čudan, politički i religijski orijentisan, a gost u spotu je gej reper Mykki Blanco.

God Control

Još jedan Madonnin životni stav proveden kroz muzičku numeru gde ova umetnica pokušava da osvesti svet o kontroli nad vatrenim oružjem. Početak koji je urađen u vidu balade, sa ponovo divnim prizvucima muzičkih instrumenata i pod notom violine koja se čuje kroz celu pesmu, pratećim vokalima hora se pretvara u dance traku inspirisana klupskom scenom New Yorka, što nas dosta asocira na njenu numeru Vogue iz 1990. godine.

Future (Feat. Quavo)

Prva Diplo producirana traka na albumu je toliko evidentna kao njegova produkcija, što prepoznaje svako ko prati rad ovog producenta i DJa. Neobičan spoj koji čine Madonna i Quavo, verovatno i pomalo evidentan kako bi bila u nekom trending momentu, ova traka je takođe politički orijentisana gde uz repera pevačica peva o boljoj budućnosti. Elementi reggee muzike su takođe evidentni u ovoj pesmi.

Batuka

Batuka je spoj raznih muzičkih žanrova i plesa kombinovanog sa aerobikom. Čudna jako traka gde dominira zvuk Afrike koji nije svakodnevna pojava u pop muzici. Ipak Madonna kroz ovu evidentno eksperimentalnu pesmu i dalje se bori za bolje sutra, sa svojih uskoro 61 godinu.

Killers Who Are Partying

Pesma koja istražuje dubine svetskih problema kroz trenutno ugnjetavanje LGBTQ zajednice, Afrike, islamske veroispovesti i apsolutno svega što se koristi kao političko oružje za stvaranje haosa u svetu od ljudi koji su mali, a imaju veliku moć u rukama. Kroz ovu pesmu se provlače elementi fado muzike, što nije mnogo čudno s obzirom na to da Madonna živi u Lisabonu od prošle godine. Recimo da je ovo modernizovani fado zvuk, pretočen u pop kulturu.